راهنمای انتخاب و خرید لپ تاپ
نوشته شده توسط : shaapaarak

یکی از مهمترین لوازمی که امروزه وجود آن برای همه امری ضروری است، لپ تاپ می باشد. در همین راستا مسئله انتخاب و تهیه یک سیستم بسیار اهمیت پیدا می کند. ما در این مقاله می خواهیم به نکات مهمی که هنگام تهیه یک سیستم باید به آن توجه داشته باشید، بپردازیم تا اگر قصد خرید دارید، بتوانید تصمیمی موثر را داشته باشید.

مشخصات سخت افزاری

اولین موردی که هنگام تهیه یک سیستم باید به آن توجه داشته باشید، مشخصات سیستم است. این مورد به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

رم لپ تاپ

وجود سرعت بالا در سیستم یکی از خصوصیات اصلی یک سیستم خوب است. یکی از عوامل اصلی که در سرعت اجرای برنامه تاثیر دارد، رم سیستم است و شما هنگام خرید باید به مقدار و همچنین نسل آن که باید جدید و به روز باشد، توجه لازم را داشته باشید.

هارد اینترنال

فضای ذخیره سازی یکی از موارد مهمی است که باید در زمان خرید لپ تاپ آن را در نظر بگیرید. البته این نکته را فراموش نکنید که هارد مورد نظر باید از سرعت بالایی برای جابجایی اطلاعات برخوردار باشد.

گرافیک لپ تاپ

اگر به انجام بازی های با گرافیک بالا علاقمند هستید و یا کارهای گرافیکی انجام می دهید، باید به میزان گرافیک هنگام خرید سیستم نیز دقت کنید. وجود گرافیک با میزان بالا و برند مناسب بسیار در اجرای بازی ها و پروژه های سنگین گرافیکی تاثیرگذار است.

سی پی یو سیستم

اصلی ترین قسمت یک سیستم، سی پی یو آن است که انواع دستورات مختلف و کارهایی که شما از لپ تاپ می خواهید با توجه به آن پردازش و انجام می شود. به همین علت هنگام خرید باید به میزان سی پی یو و همچنین نسل آن توجه داشته باشید.

هزینه خرید لپ تاپ

با توجه به وجود گرانی های بیش از حد و تورم خصوصا در حوزه لوازم الکترونیکی، نمی توان مبلغ دقیقی را در این مورد مشخص کرد. هر یک از عواملی که در بالا به آن اشاره نمودیم، به صورت جداگانه در هزینه نهایی خرید لپ تاپ تاثیر مستقیم دارند. به طبع هر چه کیفیت آنها بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد داشت.

کلام آخر

لپ تاپ یکی از لوازمی است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی، برای هر فردی لازم است. ما در این مقاله به مواردی که هنگام خرید یک سیستم باید به آنها توجه داشته باشید اشاره نمودیم تا به انتخاب و خرید محصول مورد نظر شما کمک کرده باشیم.

مجموعه لوتوس لپ تاپ یکی از برترین فروشگاه های عرضه انواع لپ تاپ با مناسب ترین قیمت ها است و شما با مراجعه به سایت این مجموعه می توانید خریدی بهینه و مطمئن را تجربه کنید.

 




:: برچسب‌ها: لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: